torsdag 8 juli 2010

Välkommen

Välkommen till min blogg som kommer att handla om det mesta på havet och i land. Nu under sommaren lite mer om det som händer kring segling, främst på Västkusten.
Själva seglandet är det maken som sköter för det mesta och jag gastar, även när jag styr är det maken som är kapten. Jag försöker sköta livet runt om kring med mat o dyl. Mycket har hänt med seglandet längs västkusten under de 30 år jag varit med!! Det vi pratar om mycket nu är standard i hamnarna dvs toaletter, dusch mm.
Just idag ligger vi på Väderöarna och det regnar men väderutsikterna är lovande. När det gäller toaletter här så är de mkt fräscha trots att det är mulltoa, hamnpriset 120:- är helt ok. Så mycket annan service finns inte och skall heller inte finnas på denna naturliga utpost. Däremot finns numera ett värdshus och möjlighet att ta sig en öl. Om man ligger i hamnen så är det uppställning varje morgon kl 10.00 och då får man bestämma sig om man skall ligga kvar eller kasta loss, har man hamnat längts in kan man inte betsämma själv när man vill ta sig ut.Hamnfogden styr detta med tydlig stämma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar